|
Логично е закуските в големи пакети да карат хората да ядат повече. Ново изследване на холандски учени показва, че все по-популярните малки пакети с пържени картофки, курабийки и бисквити също карат хората да ядат повече, съобщи в. "Дейли телеграф", като се позовава на сп. "Ню сайънтист". Учените от Университета в град Тилбург са дали по два големи (200 г) или 9 малки (45 г) пакети с чипс на 140 студенти, за да дъвчат, докато гледат телевизия. Изследователите са казали на доброволците, че ще провеждат експеримент върху рекламите и телевизията. Експериментаторите са задали редица въпроси на изследваните лица и са ги претеглили пред огледало, за да отключат у тях нагласа за пазене на диета. Резултатите са показали, че студентите, които са по-загрижени за телесното си тегло, ядат двойно повече чипс, ако картофките са в малък пакет, отколкото лицата, чиито картофки са в големи пакети. Освен това 60% от студентите, получили малки пакети, са ги отваряли незабавно и са започвали да ядат от тях в сравнение със само 25% от лицата, които са получили големи пакети. Оказало се е, че малките пакети изобщо не пресичат апетита на студентите, които се стараят да отслабнат. Оттук специалистите правят извода, че пакетите с "диетичен" размер отвличат вниманието на стараещите се да намалят теглото си хора. След като са се успокоили, че ядат от малки пакетчета, те поглъщат същите количества, които изяждат и студентите, получили големи пакети. БТА
|